Gdzie są kanadyjskie czopki pochwowe?

Anoreksja, rak piersi i męska płodność
19 sierpnia 2020
Amerykańska agencja finansuje wątpliwe badania mające na celu złagodzenie skutków wycofania marihuany za pomocą nikotyny.
21 sierpnia 2020

Źródło Zdjęcia: cannabisnews.pl

W świecie wędzenia waginy i jadeitowych jajek pochwowych, to rozsądne zastanawiać się, czy czopki konopne są tylko kolejny paskudny dodatek do kanonu wątpliwych kobiecych produktów „zdrowotnych”.
Ale czopki nie są niczym nowym. W rzeczywistości, wyprzedzają współczesne społeczeństwo, z historycznymi odniesieniami do czopków marihuany sięgającymi ponad 5000 lat wstecz, do starożytnej Mezopotamii. Obecnie czopki pochwowe z różnymi składnikami stosowane są w leczeniu stanów zapalnych, bólów menstruacyjnych, kontroli urodzeń oraz infekcji bakteryjnych i grzybiczych.

Czopki wypełnione konopiami lub izolowanymi kannabinoidami, takimi jak CBD, nie są jeszcze dostępne w sklepach, co może pozostawiać konsumentów w niepewności co do ich statusu prawnego. Czopki, sklasyfikowane jako ekstrakty z konopi indyjskich, są legalne w Kanadzie, chociaż nie widzieliśmy jeszcze, aby zatwierdzone przez Health Canada supozytorium konopi indyjskich trafił na rynek używania ich przez dorosłych.

Więc gdzie one są? „Nie serio, gdzie oni są?” pyta Rahim Dhalla, właściciel i główny farmaceuta w Hybrid Pharm. W swojej aptece Dhalla współpracuje z ginekologiem, który wykonuje czopki dla pacjentów z bólami, endometriozą i dysfunkcją dna miednicy. Dhalla mówi, że czopki pochwowe mogą być skuteczną alternatywą dla konwencjonalnego leczenia tych schorzeń – takich jak leki przeciwbólowe dostępne bez recepty i selektywne inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny (SSRI) – często z mniejszą liczbą negatywnych skutków ubocznych.

Konsumenci nie są gotowi

Rahim Dalla, farmaceuta w Hybrid Pharm

Nie ma dużego rynku na czopki konopne. Jedyne osoby, które naprawdę ich używają, zazwyczaj mają już doświadczenie z marihuaną i jej zaletami.

Nie ma dużego rynku na czopki konopne. Jedyne osoby, które naprawdę ich używają, zazwyczaj mają już doświadczenie z marihuaną i jej zaletami” – dzieli się Dhalla.
Kobiety, transseksualiści często niechętnie dyskutują o swoich procesach rozrodczych, co potęguje brak popytu ze strony konsumentów. „Nie mówimy nawet o cyklu miesiączkowym czy okresie menstruacyjnym” – mówi Tabitha Fritz, dyrektor ds. edukacji w zakresie marihuany w punkcie sprzedaży konopi Mihi. Fritz wyjaśnia, że ta niechęć do dyskusji na temat cyklu rozrodczego pozostawia niewielką zachętę finansową dla firm do inwestowania w badania kliniczne lub innowację produktów.

Producenci nie są gotowi

Na kanadyjskim rynku próbowano stworzyć kilka kobiecych marek, ale mogą się one czuć nieszczerze i trochę jak różowe pranie, mówi Fritz. A ponieważ za nami zaledwie ponad rok legalizacji, wiele marek wciąż tworzy swoją podstawową infrastrukturę i skupia się na produktach, które ich zdaniem przyniosą największe zyski. Czopki marihuany to produkty niszowe – a tym bardziej czopki pochwowe. Nie oznacza to, że nie ma dla nich miejsca, mówi Fritz, tylko że branża potrzebuje więcej czasu na dojrzewanie.

Aby z powodzeniem wyrzeźbić niszę i osiągnąć zysk, trzeba stworzyć produkty, które rynek docelowy rzeczywiście chce kupić” – wyjaśnia Fritz. Istnieje tam ogromny potencjalny rynek – prawie połowa populacji – ale sukces będzie wymagał popytu, a następnie podaży produktów wysokiej jakości.

Potrzeba więcej badań nad konopiami indyjskimi i ich interakcją z receptorami endokanabinoidowymi w żeńskim układzie rozrodczym, aby z powodzeniem wprowadzić te typy produktów na rynek mówi Fritz.

Pochwa, pochwa, pochwa

Konsumenci nie mogą żądać czopków pochwowych bez użycia słowa pochwowe, a jego rdzeń, pochwa.

Tabitha Fritz, dyrektor edukacji konopnej w Mihi.

Im więcej rozmawiamy o tym bez zarumienienia, tym bardziej wprowadzamy normalizację i akceptację.

Im więcej rozmawiamy o tym bez zarumienienia, tym bardziej przynosimy normalizację i akceptację„, mówi Fritz. Kiedy ludzie z pochwami czują się upoważnieni do mówienia o nich, daje to innym pozwolenie na to samo.
Co więcej, kiedy branża zaczyna produkować czopki konopne, konieczne jest włączenie wszystkich potencjalnych klientów. „Mam problemy zdrowotne, które mieszczą się w kategorii „zdrowie kobiet”, a jednak nie jestem kobietą. Często mam wrażenie, że nie ma dla mnie miejsca przy stole” – mówi Xavier, specjalista ds. przemysłu konopnego, który prosi o identyfikację tylko po imieniu.

Gdzie aktualnie można znaleźć czopki dopochwowe

Xavier, pacjent i profesjonalista z branży konopi indyjskich

Chciałbym tylko kupić regulowane czopki. Robienie ich od zera jest czasochłonne i trudno jest znać dokładną dawkę z domowymi infuzjami.

Na razie Kanadyjczycy, którzy chcą zażywać marihuanę dopochwowo, zwracają się ku aptekom składającym, takim jak Dhalla’s Hybrid Pharm, lub robią własne w domu.
Chciałbym tylko kupić regulowane czopki. Robienie ich od zera jest czasochłonne i trudno jest znać dokładną dawkę przy użyciu domowych infuzji„, mówi Xavier.

Zaangażowanie farmaceutów ma ogromny potencjał, by wypełnić lukę w opiece zdrowotnej, jeśli chodzi o dostępność produktów zdrowotnych dla konopi. W Hybrid Pharm czopki konopne do użytku doodbytniczego i pochwowego są dość popularne – mówi Dhalla. „Przy proponowaniu czopków mogą pojawić się wahania, ale pacjenci używający konopi indyjskich zazwyczaj wyczerpali wszystkie inne możliwości i są skłonni wypróbować alternatywne rozwiązania” – mówi Dhalla.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *